Kernthema’s om in gesprek te gaan over werkplekleren.

Auteurs

  • Bob Koster
  • Martiene Enserink
  • Chris Kroeze
  • Marco Mazereeuw
  • Martin van der Plas
  • Judith de Ruijter
  • Annette Schaafsma
  • Edmée Suasso de Lima de Prado
  • Mariëlle Theunissen
  • Mirella Verspiek

DOI:

https://doi.org/10.63379/24wddf91

Samenvatting

In dit nummer van het Tijdschrift voor Lerarenopleiders ligt de focus op één thema, namelijk Werkplekleren. Aan de ene kant is dat een heel breed onderwerp, aan de andere kant zien we, als we door onze oogharen naar de tien artikelen kijken die in dit nummer zijn opgenomen, een aantal inhoudelijke kernen naar voren komen. Ook is het mogelijk om dwarsverbanden tussen de artikelen te leggen.

We geven in deze inleiding als een soort kijkwijzer duiding aan de verschillende bijdragen die in dit nummer staan en benoemen een aantal kernthema’s. We beginnen met een persoonlijke noot ten aanzien van het thema ‘Werkplekleren’.

Dit nummer is het waard om in samenhang bekeken en besproken te worden door opleiders binnen opleidingsinstituten en partnerschappen. Daar komen we aan het eind op terug.

Downloads

Gepubliceerd

2022-12-15

Nummer

Sectie

Inleiding

Citeerhulp

Koster, B., Enserink, M., Kroeze, C., Mazereeuw, M., van der Plas, M., de Ruijter, J., Schaafsma, A., Suasso de Lima de Prado, E., Theunissen, M., & Verspiek, M. (2022). Kernthema’s om in gesprek te gaan over werkplekleren. Tijdschrift Voor Lerarenopleiders, 43(4), 5-12. https://doi.org/10.63379/24wddf91