Biografieën gastredactie Themanummer TvL – bij inleidend artikel

Auteurs

  • Bob Koster Fontys Hogeschool
  • Martiene Enserink MBO - Windesheim
  • Chris Kroeze
  • Marco Mazereeuw NHL Stenden Hogeschool
  • Martin van der Plas Zeeuwse Academische Opleidingsschool
  • Judith de Ruijter AO Consult
  • Annette Schaafsma
  • Edmée Suasso de Lima de Prado Saxion Enschede
  • Mariëlle Theunissen Hogeschool Rotterdam
  • Mirella Verspiek Platform Samen Opleiden & Professionaliseren

DOI:

https://doi.org/10.63379/h7dtvz87

Samenvatting

niet van toepassing

Biografieën auteurs

  • Bob Koster, Fontys Hogeschool

    Bob Koster is als lerarenopleider jarenlang verbonden geweest aan de Universiteit Utrecht. Hij is op dit moment verbonden aan de Fontys Lerarenopleiding Tilburg, was daar lector werkplekleren en werkt als instituutsopleider bij het Koning Willem 1 College in ’s-Hertogenbosch.

  • Martiene Enserink , MBO - Windesheim

    Martiene Enserink - Met aandacht en liefde voor mens en onderwijs lever ik vol enthousiasme een bijdrage aan Samen Opleiden en Professionaliseren. Sinds 2019 werkzaam als coördinator van Opleidingsschool Landstede MBO- Windesheim en projectleider PDG voor Landstede MBO in Zwolle. Daarnaast werkzaam als kwaliteitszorgmedewerker voor Landstede MBO locatie Raalte.

  • Chris Kroeze

    Chris Kroeze - Chris Kroeze houdt zich in verschillende contexten bezig met werkplekleren en de schoolorganisatie. Hij promoveerde op onderzoek naar begeleiding bij Samen Opleiden. Chris heeft onder meer bijgedragen aan het Kwaliteitskader Samen Opleiden & Inductie en de NVAO systematiek voor dialoog over de kwaliteit van het werkplekleren in het hoger onderwijs.

  • Marco Mazereeuw, NHL Stenden Hogeschool

    Marco Mazereeuw is lector en practor Beroepsgerichte didactiek en Leven Lang Ontwikkelen bij NHL Stenden Hogeschool en het Friesland College. Daarnaast werkt hij als onderzoeker bij de onderzoeksgroep Life- long Learning and social intervention van de Rijksuniversiteit Groningen.

  • Martin van der Plas, Zeeuwse Academische Opleidingsschool

    Martin van der Plas (1959) heeft een ruime onderwijservaring als docent, onderwijskundige, ontwikkelaar en begeleider in het beroepsonderwijs. Hij is schoolopleider en lerarenopleider bij de Zeeuwse Academische Opleidingsschool. Hij geeft trainingen rond didactiek, pedagogische tact, beroepsethiek en begeleidingsvaardigheden vanuit de academie van Scalda, het ROC van Zeeland. Martin is eindverantwoordelijke voor de inductietrajecten voor startende medewerkers, de ontwikkeling en uitvoering van pedagogisch didactisch getuigschrift (PDG) trajecten en PDA trajecten. Hij begeleidt het onderzoek van collega’s die een HBO of WO master studie volgen.

  • Judith de Ruijter, AO Consult

    Judith de Ruijter is partner en senior onderzoeker/adviseur bij AO Consult, een onderzoeks- en adviesbureau gespecialiseerd in vraagstukken op het gebied van onderwijs en arbeidsmarkt. Judith heeft ruime ervaring in de wereld van het samen opleiden en professionaliseren, zowel in onderzoek (o.a. naar gelijkwaardige samenwerking), advies (o.a. dossier groei) als in het projectmanagement van diverse opleidingsscholen.

  • Annette Schaafsma

    Annette Schaafsma is jarenlang verbonden geweest aan de Marnix Academie in Utrecht als opleider van (aankomende) leraren basisonderwijs en programmaleider Samen Opleiden en Professionaliseren. In september 2022 heeft zij de stap gemaakt naar de basisschool als interim onderwijsprofessional. Na jaren te hebben bijgedragen aan het (samen) opleiden van nieuwe leraren werkt zij nu met hen samen in de school.

  • Edmée Suasso de Lima de Prado, Saxion Enschede

    Edmée Suasso is werkzaam aan de lerarenopleiding Saxion Enschede als programmaleider Samen Opleiden binnen Kennisnetwerk Lerende Leraren. Zij werkt nauw samen met het landelijk Platform Samen Opleiden & Professionaliseren en is betrokken bij het ontwikkelen van het Kwaliteitskader Samen Opleiden & Inductie. Daarnaast was zij voor de NVAO lid van de beoordelingscommissie aspirant opleidingsscholen.

  • Mariëlle Theunissen, Hogeschool Rotterdam

    Mariëlle Theunissen werkt als Hoofddocent Pedagogiek en Didactiek aan het Instituut voor Lerarenopleidingen van Hogeschool Rotterdam. Zij is geregistreerd lerarenopleider en gecertificeerd assessor. Ze verzorgt beroepsvoorbereidende vakken, houdt zich bezig met vraagstukken rondom flexibilisering en doet onderzoek naar duo-stages en co- teaching. e-mail: m.w.g.theunissen@hr.nl

  • Mirella Verspiek, Platform Samen Opleiden & Professionaliseren

    Mirella Verspiek werkt bij het landelijke Platform Samen Opleiden & Professionaliseren, houdt zich daar bezig met vraagstukken rond kwaliteit & kwantiteit van Samen Opleiden en is onder meer betrokken geweest bij de ontwikkeling van het Kwaliteitskader Samen Opleiden & Inductie.

Overige bestanden

Gepubliceerd

2022-12-15

Nummer

Sectie

Biografie

Citeerhulp

Koster, B., Enserink , M., Kroeze, C., Mazereeuw, M., van der Plas, M., de Ruijter, J., Schaafsma, A., Suasso de Lima de Prado, E., Theunissen, M., & Verspiek, M. (2022). Biografieën gastredactie Themanummer TvL – bij inleidend artikel. Tijdschrift Voor Lerarenopleiders, 43(4), 161-162. https://doi.org/10.63379/h7dtvz87