Bespreking van het boek “Moral learning of teachers: disclosing, exploring and developing frames of reference”.

Auteurs

  •  Jacqueline van Swet Fontys Hogeschool

DOI:

https://doi.org/10.63379/z4kfrb60

Samenvatting

Dit Engelstalige proefschrift bevat zeven hoofdstukken waarvan vier in  artikelvorm zijn gepubliceerd. Het centrale thema betreft de morele  referentiekaders van leraren. Daarbij wordt onderzocht of en zo ja hoe leraren  zich meer bewust kunnen worden van hun eigen referentiekaders en of en hoe  hun morele leren ondersteund kan worden. De onderzochte methode voor  moreel leren blijkt bruikbaar en wordt door de betrokken leraren als zeer  waardevol wordt ervaren.

Biografie auteur

  •  Jacqueline van Swet, Fontys Hogeschool

     Jacqueline van Swet, Fontys Hogeschool, tot aan juli 2019 lector aan de Fontys Hogeschool.

Downloads

Gepubliceerd

2022-03-15

Nummer

Sectie

Recensie

Citeerhulp

vanSwet, Jacqueline. (2022). Bespreking van het boek “Moral learning of teachers: disclosing, exploring and developing frames of reference”. Tijdschrift Voor Lerarenopleiders, 43(1), 122-124. https://doi.org/10.63379/z4kfrb60