Culturele diversiteit voor de klas aanmoedigen van Pabostudenten met een migratieachtergrond

Wat studenten aan de lerarenopleiding basisonderwijs leren over leesproblemen en dyslexie

Auteurs

  • Marloes Nijman Academische Pabo

DOI:

https://doi.org/10.63379/h0k5vz59

Samenvatting

In dit betoog wordt gepleit voor meer culturele diversiteit onder leerkrachten in het basisonderwijs. Dit zal ten goede komen aan de leerlingen met een migratieachtergrond alsmede aan de leerlingen met een Nederlandse achtergrond. Echter, de aanwas van nieuwe studenten met een migratieachtergrond op de Pabo is klein, evenals het aantal leerkrachten met een migratieachtergrond die al werkzaam zijn in het basisonderwijs. De oplossing? Meer aandacht voor het werven van studenten met een migratieachtergrond op de Pabo

Biografie auteur

  • Marloes Nijman, Academische Pabo

    Marloes Nijman is docent Wereldoriƫntatie en stage- en studiebegeleider op de Academische Pabo. Ze is voormalig leerkracht in het Amsterdamse basisonderwijs.

Downloads

Gepubliceerd

2022-10-12

Nummer

Sectie

Opiniestuk

Citeerhulp

Nijman, M. (2022). Culturele diversiteit voor de klas aanmoedigen van Pabostudenten met een migratieachtergrond: Wat studenten aan de lerarenopleiding basisonderwijs leren over leesproblemen en dyslexie. Tijdschrift Voor Lerarenopleiders, 43(3), 1-6. https://doi.org/10.63379/h0k5vz59